Tvister imellem forbrugere og håndværker eller entreprenør
Mange forbrugere oplever, at deres forventninger IKKE stemmer overens med det arbejde som håndværkeren eller entreprenøren har udført. Det kan skyldes mange ting, som f.eks. dårlige håndværkere, dårligt projekt fra arkitekt eller ingeniør eller manglende kvalitetssikring. Dette kan ende med en tvist, hvor håndværkeren, entreprenøren eller dig som forbruger vælger at stoppe arbejdet, da der måske er blevet fremsendt fakturaer for mere end der egentlig er udført. Det kan i sådan et tilfælde være en rigtig god ide, at få lavet en stadeforretning af en erfaren byggeteknisk rådgiver.
jeg har stor erfaring med at lave stadeopgørelser i verserende tvister for De Civile Domstole og Voldgiftsnævnet Stadeforretninger ved konkurs eller tvister
Som forbruger kan du også komme ud for, at håndværkeren eller entreprenøren går konkurs. I sådan et tilfælde kan det være nødvendigt med en stadeforretning for, at opgøre værdien af det udførte- og tilbageværende arbejde.
Når der opstår fejl- og mangler pga. dårligt håndværk og byggesjusk, kan man som forbruger klage. Men hvor indgiver man sin klage og hvordan skal man som forbruger forholde sig? Her kan jeg hjælpe dig.
Jeg er udnævnt syn- og skønsmand for Voldgiftsnævnet, Byggeriets Ankenævn, De Civile Domstole & Teknologisk Institut og har stor erfaring med syn- og skønssager ved disse instanser.
Syn- og skønssager udmeldes ved Voldgiftsnævnet, De civile Retter og ved Byggeriets Ankenævn.